راه اندازی سامانه بهره برداری یکپارچه از تجهیزات آزمایشگاهی(بیت) دانشگاه

راه_اندازی_سامانه_بهره_برداری_یکپارچه_از_تجهیزات_آزمایشگاهی(بیت)_دانشگاه
(پنج سال پیش)

به گزارش روابط عمومی دانشگاه صنعتی شاهرود، سامانه بیت(بهره­ برداری یکپارچه از تجهیزات آزمایشگاهی) با هدف جمع آوری اطلاعات آزمایشگاه­ های علمی و تحقیقاتی دانشگاه به منظور تسهیل در روند ثبت سفارش و یکپارچه­ سازی اطلاعات تجهیزات آزمایشگاهی آماده گردیده است.

به گفته دکتر احمد واعظیان رئیس آزمایشگاه مرکزی دانشگاه صنعتی شاهرود، استفاده از این سامانه می­ تواند ضمن اطلاع­ رسانی مناسب نسبت به تجهیزات و امکانات موجود در دانشگاه، بدون نیاز به داشتن فضایی واحد برای همه تجهیزات آزمایشگاهی، به مدیریت و ساماندهی تجهیزات و آزمایشگاه­ های متنوع کمک کند. وی همچنین افزود: روال پرداخت­ ها و میزان عملکرد و وضعیت دستگاه­ ها را برای مدیریت کلان دانشگاه نیز آسان می­ گردد.

دکتر واعظیان گفت: در این سامانه امکانات مناسبی پیش­بینی شده است که می­ توان به مواردی از جمله ثبت اطلاعات کاربران سامانه ( مدیر و کارشناس هر آزمایشگاه، مسئولین تجهیزات و...)، اطلاعات مشتریان (اطلاعات شخصی و اطلاعات تماس) و همچنین اطلاعات دانشکده ­ها و پژوهشکده ­ها، آزمایشگاه­ ها وکارگاه ها، تجهیزات و... که همگی شامل تصویر، اطلاعات تاریخچه، اهداف و فعالیت­ های هر کدام می­ باشند و نیز امکان ثبت سفارش از طرف مشتری، صدور فاکتور و پرداخت آنلاین (اینترنتی) اشاره نمود.

رئیس آزمایشگاه مركزی دانشگاه با بیان اینكه شیوه ­نامه انجام خدمات آزمایشگاهی بر اساس سامانه بیت در جلسه اخیر هیأت رئیسه دانشگاه به تصویب نهایی رسیده است، خاطر نشان كرد: متقاضیان استفاده از تجهیزات آزمایشگاهی دانشگاه با ورود به این سامانه ضمن اطلاع از كلیه دستگاه­ های موجود و نحوه انجام خدمات و تعرفه­ های­ آنها، می توانند درخواست خود را ثبت و از طریق ارسال و دریافت پیام، ایمیل و تماس تلفنی پیگیری لازم را انجام داده و نسبت به پرداخت خود اقدام نمایند.

شایان ذكر است دسترسی به سامانه بیت دانشگاه با آدرس http://bitlab.shahroodut.ac.ir و یا از طریق كلیك بر روی لینك آزمایشگاه مركزی در وبگاه دانشگاه صنعتی شاهرود امكان­پذیر می ­باشد.